woensdag 13 april 2011

Web 2.0

Dit is mijn eerste ervaring met blogs. Ik zou een blog kunnen gebruiken bij sommige opdrachten van de HMDI. Het komt regelmatig voor dat we als student moeten samenwerken in een project. Het is dan enorm handig om binnen een blog met elkaar te communiceren. Iedereen binnen een groep kan dan meelezen en meedenken. Voor het werk is het op dit moment niet zo van belang. Intern gebruiken we veel meer de email. Met een rss feed wordt het mogelijk om op de hoogte gehouden te worden van de laatste ontwikkelingen. Een voorbeeld zou kunnen zijn om rss feeds van de diverse websites van de gemeente Amsterdam in te stellen. Hierdoor ben je altijd op de hoogte. Ik zou niet werken met foto's of youtube. Dat past niet binnen de organisatie op dit moment. Ik vind dat rss feeds een toegevoegde waarde kunnen hebben. Ik weet zelf niet precies wat de gevolgen zijn. Maar ik kan mij ook voorstellen dat niet elke feed relevante informatie bevat. Ik zou alleen rss feeds willen ontvangen met echt relevante informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten